головна сторінка сайту Бібліотека МНАУкарта сайту Бібліотека МНАУпошук по сайту Бібліотека МНАУ
БІБЛІОТЕКА МИКОЛАЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ


              

Корисні посилання

ЕЛЕКТРОННИЙ КАТАЛОГ

РЕПОЗИТАРІЙ МНАУ

Неформальна та інформальна освіта

 

Наукометричні бази даних

ОГОЛОШЕННЯ

Миколаївський національний аграрний університет отримав доступ до міжнародної наукової бази даних Web of Science, Scopus та Science Direct за кошти держбюджету.

Миколаївський національний аграрний університет отримав повнотекстовий доступ до найбільшого наукового видавництва Springer Nature.

Бібліотека МНАУ отримує друковані варіанти іноземних наукових журналів "Landbauforschung Applied Agricultural and Forestry Research" та "Studies in Agricultural Economics" присвячені аграрним наукам.

Адреса бібліотеки МНАУ:

54010, м. Миколаїв,
вул. Ген. Карпенко, 73, Навчальний корпус №1
Тел.: (0512) 34 11 40
library@mnau.edu.ua

Реквізити для оплати послуг бібліотеки МНАУ

Призначення платежу:

інформаційно-бібліотечні  послуги від ПІБ МНАУ

Код ЄДРПОУ 00497213
Банк Державна казначейська служба України, м. Київ

МФО 820172

Р/р UA 86 820172 0313 21100 1 2020 18287
Кошти, що отримуються від господарської діяльності

Бібліотека МНАУ у соціальних мережах:

- КАЛЕНДАР

Українське ділове мовлення. Календар свят

Віртуальна виставка «Теоретичні, економічні та практичні аспекти готельно-ресторанної справи»

 

РОЗДІЛ І. ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА (ПІДПРИЄМНИЦТВО ТА БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ)

 

      Бізнес-стратегії в готельно-ресторанному господарстві : опорний конспект лекцій / уклад. Ю. С. Синиця. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2021. 52 с. URL: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/8886/1/KL_Synytsia.pdf

 

Вивчення дисципліни «Бізнес-стратегії в готельно-ресторанному господарстві» спрямовано на ознайомлення з теоретичними засадами, інструментарієм та методами розроблення й реалізації стратегій підприємств готельно-ресторанної галузі.

 

 

Далі..

      Готельно-ресторанний бізнес : навч. посібник / О. А. Ніколайчук та ін. ; за ред. О. А. Ніколайчук. Кривий Ріг : Вид.ДонНУЕТ, 2022. 250с. URL: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2504/1/2022_NP_Nikolaichuk_Hotelno-restoranniy%20bussniss.pdf

 

У навчальному посібнику розглянуті теоретичні та методичні засади організації діяльності та управління у закладах готельного та ресторанного бізнесу, управління доходами, організації обслуговування та управління якістю продукції та послуг у закладах готельного та ресторанного господарства, управління конкурентоспроможністю закладів готельного та ресторанного бізнесу. До кожної теми наведені контрольні питання, тестові завдання, ситуації для обговорення та задачі.

Далі...

     Д’яконова А., Трішин Ф., Тітомир Л., Коротич О. Інноваційні напрямки розвитку закладів готельного господарства. Food Industry Economics = Економіка харчової промисловості. 2021. Вип. 13 (1). https://doi.org/10.15673/fie.v13i1.2005. URL: https://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2005/2200

Готельний бізнес є найперспективнішим сектором економіки, який успішно розвивається в Україні. Розширюються культурні і ділові зв’язки з країнами світу, що вимагає розміщення гостей в готелях нашої країни Швидкий ріст індустрії гостинності і збільшення попиту на готельні послуги свідчить про необхідність забезпечення якості готельних послуг. Ринок готельних послуг вимагає ефективних змін у відповідності з світовими інноваційними і інформаційними досягненнями. Реінжиніринг є інструментом, використання якого відкриває нові можливості для побудови ефективного виробництва з надання послуг, побудованого на нових принципах управління і спрямованого на підвищення якості обслуговування та задоволення гостей, які користуються послугами готельного підприємства. Для моделювання бізнес-процесів була використана методологія IDEF0, яка заснована на побудові функціональної деревовидної моделі діяльності готельного підприємства. Бізнес-процес розглядається як послідовність дій, спрямованих на досягнення кінцевого конкретного результату, який можна виміряти і оцінити. Ефективне управління змінами відноситься до найважливіших факторів успішної дії підприємств на міжнародному ринку. Реінжиніринг слід розглядати як комплексний метод управління змінами, який передбачає перебудову або перепроектування бізнес-процесів з урахуванням аналізу різних показників діяльності підприємства – організаційних, інформаційних, екологічних та інженерних.

Далі...

    Джеджула О. М., Волонтир Л. О. Діджиталізація як основний фактор розвитку індустрії гостинності у країнах Євросоюзу. Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2021. № 3. С. 194-210. https://doi.org/10.37128/2411-4413-2021-3-13. URL: http://socrates.vsau.org/repository/getfile.php/29409.pdf

У статті розглянуто основні тенденції розвитку ринку індустрії гостинності у країнах Євросоюзу. Аналітичний огляд наукових джерел дозволив виокремити серед них такі: поглиблення спеціалізації готельної й ресторанної пропозицій; створення міжнародних готельних і ресторанних ланцюгів; розвиток мережі малих підприємств; впровадження в індустрію гостинності нових комп’ютерних технологій; підготовка висококваліфікованого персоналу. Гостра потреба в інноваціях актуалізує проблему впровадження в індустрію гостинності нових комп’ютерних технологій та відповідної підготовки висококваліфікованого персоналу. Визначено основні напрями діджиталізації як основи інновацій в індустрію гостинності: технології розпізнавання образів (облич), використання роботів, віртуальні компаньйони, обладнання номерів «розумною» технікою, використання модулів типу «Онлайн супермаркет турів». Запропоновано класифікацію світових інновацій у готельному бізнесі за видами, нововведеннями та значенням для розвитку гостинного бізнесу. Серед інновацій виокремлено інформаційні та маркетингові види. Інновації інформаційного характеру пов’язані з хмарною системою автоматизації готелів, хмарним сервісом для управління готелем, сервісом для бронювання готелів, створенням WOW-ефекту у клієнтів та ін. Проведено аналіз підготовки фахівців для готельно-ресторанного бізнесу у країнах Європи, які здатні забезпечувати діджиталізацію бізнесу. Розглянуто особливості професійної підготовки менеджерів у вищій школі Швейцарії, яка посідає перше місце у топ-10 найкращих шкіл гостинності світу. На основі проведеного аналізу сформульовано рекомендації для підготовки фахівців готельно-ресторанного бізнесу в Україні, які акцентують увагу на якісній практичній підготовці студентів шляхом тривалого стажування у провідних готелях України та за кордоном, залученні майбутніх фахівців до роботи над інноваційними проєктами, створенні в університетах високотехнологічних навчальних середовищ.

Далі...

 

    Димченко О. В., Рудаченко О. О., Прасол В. М., Панова О. Д. Європейські стандарти бізнес-планування : навчальний посібник / Харківський національний університет міського господарства ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ, 2021. 143 с. URL: https://eprints.kname.edu.ua/58988/1/2017%20печ.%2019Н%2C%20%28Восстановлен%29.doc.pdf.

Далі...

 

    Завідна Л. Д. Готельний бізнес: стратегії розвитку : монографія. Київ : Київський національний торговельно-економічний університет, 2017. 600 с. URL: https://knute.edu.ua/file/MjExMzA=/13667be5b924910b431fdf05dca6738c.pdf.

 

 

 

 

Далі...

 

    Зінченко В. Особливості бізнес-планування в сфері обслуговування. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2019. Вип. 2 (2). С. 284–291. https://doi.org/10.31866/2616-7468.2.2.2019.188213 URL: http://restaurant-hotel.knukim.edu.ua/article/view/188213/188256

Бізнес-планування в системі сфери обслуговування в сучасних умовах являється об’єктивною необхідністю. По-перше – в силу еволюціонізуючої конкуренції , по-друге – в силу інтеграції України у світовий бізнес-простір, по-третє – по причині росту потреб клієнтів, а саме якості цих потреб. Результатом дослідження стало виведення певного алгоритму методики складання бізнес-планів для сфери обслуговування.

 

Далі...

 

    Кашинська О. Є. Організація готельного господарства в схемах і таблицях : навчально-наочний посібник. Старобільськ : Вид-во ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», 2018. Ч. 1. 188 с. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/xmlui/bitstream/handle/123456789/2717/kashinska..pdf?sequence=1&isAllowed=y.

 

 

Далі...

    Круковська О. В. Нові організаційно-економічні засади управління послугами в індустрії гостинності на рівні підприємств готельно-ресторанного бізнесу. Агросвіт. 2022. № 3. С. 70-76. URL: http://www.agrosvit.info/?op=1&z=3575&i=8

У статті розглядаються важливі та актуальні питання управління послугами індустрії гостинності на рівні готельно-ресторанних підприємств. Метою статті є виявлення особливостей та змісту послуг гостинності, джерел та принципів їх здійснення, нових вимог та нових організаційно-економічних засад управління. В результаті проведеного дослідження було виявлено особливі функції, зміст та напрями послуг, їх пріоритети та обмеження. Наголошено на провідній ролі та особистих якостях працівників як провідників гостинності у наданні послуг з неї. В умовах нових обмежень, вони як ніколи мають бути ввічливими, спокійними і толерантними до відвідувачів, але непохитними у дотриманні правил, від яких залежить основне — безпека людей. Визначено, що нові засади надання послуг охоплюють сукупність джерел у вигляді умов і ресурсів; чинників та принципів; завдань та функцій, які доповнено новими складниками. Встановлено, що їм відповідають нові організаційно-економічні засади надання послуг гостинності (фінансові, цифрові, державної підтримки, організації розміщення, харчування і реалізації та безпекові). Обґрунтовано, що в умовах розвитку цифрової економіки, впровадження інновацій, пандемійних обмежень конкурентні переваги мають мережеві готелі з стандартизованими послугами високої якості та європейського рівня, ефективним науково обґрунтованим менеджментом, оптимальним співвідношенням "якість послуги — ціна послуги" та можливостями перерозподілу прибутків, а також невеликі сімейні або міні-готелі, які орієнтуються на гостинність та працю членів родини, отже, пропонують не дорогі послуги за рахунок цього.

Далі...

    Левицька І. В., Онищук Н. В., Корж Н. В. Готельна справа : навчальний посібник Київ : Київський національний торговельно-економічний університет. 2015. 580 с. URL: https://ir.vtei.edu.ua/g.php?fname=26667.pdf

У навчальному посібнику систематизовано виклад організаційних, управлінських та технологічних засад вивчення готельної справи як навчальної дисципліни теоретико-методологічного та прикладного спрямування. Послідовно розкрито питання еволюції сфери гостинності, проаналізовано проблему типології та класифікації готелів, висвітлені концептуальні та планувальні рішення до сучасних будівель готелю, наукові підходи та способи функціональної організації приміщень; розкрито основи сервісної діяльності, структуровані технологічні процеси надання основних та додаткових послуг в готелях; показані особливості організації продовольчого та матеріально-технічного постачання в готелі та вимоги до облаштування готелю інженерно-технічними засобами; розкрито сучасні механізми управління безпекою в готелі. Завершується вивчення курсу ознайомленням з системою управління операційною діяльністю, до якої віднесено механізм формування та планування експлуатаційною діяльністю, сучасні методи ціноутворення готельних послуг, організацію співпраці підприємств готельного господарства з туроператорами; управління персоналом.

Далі...

   Луцяк В.В., Польова О.Л., Ставська Ю.В., Мостенська Т.Г. Управління бізнес-процесами в ГРС : навчальний посібник. Вінниця : ВНАУ. 331 с. URL: http://socrates.vsau.org/b04213/html/cards/getfile.php/22266.pdf

Навчальний посібник з дисципліни «Управління бізнес-процесами в готельноресторанній справі» покликаний сформувати у здобувачів вищої освіти систему цілісного уявлення про бізнес-процеси, що реалізуються з використанням можливостей сучасної інфраструктури підприємництва: створення власної справи; оцінювання майна; створення підприємства в готельно-ресторанній сфері; планування розвитку готельних підприємств; прогнозування зміни прибутку й рентабельності; планування діяльності підприємств готельно-ресторанного бізнесу; управління фінансами готельно-ресторанного підприємства; кредитування; прогнозування та визначення ймовірності банкрутства; фінансової санації. Посібник призначений для підготовки магістрантів з готельно-ресторанної справи. Також посібник може бути корисним здобувачам вищої освіти і викладачам економічних спеціальностей, керівникам підприємств і фахівцям, що працюють в сфері гостинності.

Далі...

   Назаренко І. А., Никифоров Р. П., Лохман Н. В. Організація ресторанного господарства (Блок 1) : навчальний посібник. Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2017. 165 с. URL: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2016/1/2017_NP_Nazarenko_Nykyforov_Lokhman_ORG-конвертирован.pdf

У навчальному посібнику розглядаються принципи організації роботи закладів ресторанного господарства, особливості оперативного планування, організації виробництва кулінарної продукції, організації постачання, раціональної організації праці та нормування праці в закладах ресторанного господарства. Посібник включає основні теоретичні положення, що входять до складу двох змістових модулів, контрольні питання та тестові завдання для перевірки знань.

 

Далі...

   Самодай В. П., Кравченко А. І. Організація ресторанної справи : навчальний посібник. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2015. 424 с. URL: https://www.repository.sspu.edu.ua/bitstream/123456789/699/4/Orhanizatsiia_restorannoi_spravy.pdf

У навчальному посібнику подано матеріали лекційного курсу з навчальної дисципліни «Організація ресторанного господарства», розглянуто теоретичні основи та практичні рекомендації щодо ведення ресторанного бізнесу. Досліджено еволюцію індустрії харчування та її місце в туристичній сфері, подано типологію та класифікацію підприємств галузі, систематизовано технологічні процеси виробництва ресторанних закладів. Актуалізовано дієвість мотиваційних програм і тренінгів для оптимізації добору персоналу ресторанів та формування єдиної команди для виконання концептуальних цілей підприємств харчування. Розкрито значення ресторанного маркетингу відповідно до популяризації продукції та послуг на туристичному ринку для найвибагливішого контингенту споживачів.

Далі...

   Cівашенко Т. В., Панасюк І. П. Теоретичні засади управління бізнес-процесами у підприємствах ресторанного господарства. Приазовський економічний вісник. 2019. Вип. 3 (14). С. 230-236. URL: http://pev.kpu.zp.ua/journals/2019/3_14_uk/40.pdf

У статті викладено деякі питання управління бізнес-процесами в закладах ресторанного бізнесу. Визначено основні ознаки, особливості й елементи успішного конкурентоздатного закладу харчування. Уточнено поняття бізнес-процесу та завдань його реінжинірингу. Досліджено інституційну структуру ресторанного господарства, що складається з низки бізнеспроцесів, які вимагають творчого вдосконалення та реорганізації (реструктуризації) у часі та змін у середовищі функціонування галузі й певного сегменту ринку. Ресторанний бізнес є цілісною структурою, в якій важливими є всі взаємопов’язані деталі: й приготування їжі, й психологія та культура обслуговування, й управління продажами, й реклама та політика ціноутворення. Встановлено, що перехід до управління процесами на вітчизняних підприємствах ресторанного господарства пов’язаний з труднощами впровадження через нездатність керівництва реалізувати реалії процесу приготування страв та реалізації їжі бізнес-орієнтованим способом, отже, нездатність створити адекватну культуру управління процесами в організаціях громадського харчування.

Далі...

 Сидорук А. В., Конох О. Є., Криволапов Е. А. Організація ресторанного господарства: формування асортиментної політики товарів і послуг. Наукові перспективи. 2021. № 9 (15). URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/np/article/view/490

Стаття присвячена аналізу особливостей формування асортиментної політики товарів і послуг закладів ресторанного господарства. Проаналізовано дослідження багатьох наукових діячів, які займалися питанням формування асортиментної політики підприємства. Висвітлено визначення поняття «асортиментна політика» у сучасній науковій літературі, а також зміст асортиментної політики відповідно підвищенням вимог споживачів щодо кількості, зовнішнього вигляду, якості продукції тощо. Схарактеризовано основні тенденції формування асортиментної політики сучасних ресторанних закладів, а також шляхи її вдосконалення. Виокремлено типові проблеми асортиментної політики вітчизняних ресторанів, які можуть виникати через дефіцит і надлишок товарів та послуг. Встановлено, що ефективна й оптимальна асортиментна політика ресторану є головною запорукою його успіху на ринку послуг і результативності діяльності. Визначено основні фактори, які впливають на процес формування асортиментної політики ресторану, принципи і етапи її побудови. Виокремлено ряд заходів, які рекомендовано застосовувати сучасним закладам ресторанного господарства у процесі формування асортиментної політики. З’ясовано, що основною задачею закладів ресторанного господарства є виявлення й усунення виявлених проблем асортиментної політики, вирішення якої дозволить збільшити обсяги реалізації продукції, досягнути конкурентних переваг завдяки унікальному асортименту, залучити нових споживачів, а також підвищити привабливість підприємства та збільшити його прибутковість. Запропоновано можливості удосконалення асортиментної політики національних ресторанів за допомогою упровадження інноваційної діяльності.

Далі...

 

  Тімар І. В. Особливості господарської діяльності суб’єктів сфери готельних послуг в Україні. Вісник Дніпропетровського університету. Серія : Економіка. 2016. Т. 24, Вип. 10(2). С. 90-96. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vdumov_2016_24_10(2)__15

У статті проведено аналіз основних тенденцій розвитку сфери готельних послуг України. Встановлено недоліки законодавчо-нормативної бази та проблеми методичного забезпечення статистичного обліку діяльності суб'єктів готельного бізнесу. Визначено перспективи подальшого розвитку готельних послуг.

 

 

Далі...

 

 

  ТОП найнезвичайніших готелів світу // ChangeUA. 27 серпня 2018. URL: https://www.youtube.com/watch?v=EBg1SwGCU9c

Від готелю на краю прірви - для тих, хто хоче полоскотати собі нерви до апартаментів за межами цивілізації - для тих, хто хоче втекти від буремних буднів.

Далі...

 

 

  Готельний бізнес. Ключові моменти. На що звернути увагу - готель, хостел // Intellect Technologies. 20 липня 2022. URL: https://www.youtube.com/watch?v=wYLWujg5PTY

У даному відео розказано про автоматизацію готельно-ресторанного бізнесу. На що потрібно звернути увагу при автоматизації і перед відкриттям. Трохи термінології і загальний огляд.

Далі...

 

 

  Добірка найдивніших готелів світу // ChangeUA. 23 жовтня 2018. URL: https://www.youtube.com/watch?v=ys6aPqkBwTw

Ніч у машині, автобусі чи в контейнері. Схоже на розповідь про жахливу відпустку. Насправді це цілком реальні послуги, які пропонують готелі в різних країнах світу.

Далі...

 

Наступний розділ

 

Пошук

Актуально!

УВАГА!

 

Пропонуємо ознайомитись с переліком ключових слів, пов'язнаних з Цілями сталого розвитку, які рекомендується використовувати при написанні статей для видань, що індексуються у БД Scopus. 

 

Дистанційна освіта

На Google-диску створено папку "Дистанційна освіта". Науково-педагогічні працівники і здобувачі вищої освіти мають можливість отримати повнотекстові електронні версії навчальної літератури, надіславши запит на електронну пошту бібліотеки library@mnau.edu.ua

Чеклісти для дотримання академічної доброчесності

Міжнародний проєкт Bridge підготував чеклісти з переліком дій, які допоможуть провести дослідження та оприлюднити їх результати у доброчесний спосіб. Ознайомитися з ними можна за посиланнями:

Чекліст для наукового керівника

Чекліст для магістранта й аспіранта

Безкоштовний сервіс для самоперевірки на плагіат

Duplichecker

Бібліографічний сервіс «Grafiati»

Розпочато співпрацю із сервісом автоматичного оформлення бібліографічних посилань «Grafiati».

Навігатор по веб-ресурсам для аспірантів та науковців

Навігатор по веб-ресурсам для аспірантів містить зібрання корисних Інтернет-ресурсів, що стосуються різних аспектів підготовки та захисту дисертацій, посилання на електронну бібліотеку авторефератів дисертацій, наукометричні бази даних та інші ресурси вільного доступу.

Оновлено "Рекомендації щодо оформлення текстового документа до видання"

Перевидання методичних рекомендацій "Оформлення текстового документа до видання" випущено у зв'язку з введенням в дію ДСТУ 3017:2015 «Інформація та документація. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять» та припиненням використання в Україні ББК і впровадження УДК (постанова Кабінету міністрів України від 22 березня 2017 р. № 177).

УВАГА!

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2017 року використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації (ББК) припинено.

Перелік журналів, що індексуються у Scopus та Web of Science

Пропонуємо вашій увазі інформацію, яка може виявитися корисною при виборі науково-педагогічними працівниками журналу для публікації своїх результатів наукових досліджень.

Перелік наукових фахових видань України. Категорія «А» та «Б»

Реєстр наукових видань України

УВАГА! «Хижацькі» журнали!

Пропонуємо ознайомитися з рекомендаціями як розпізнати такі видавництва та запобігти публікаціям у них.

Перевірка наявності видання у базі Web of Science

Міжнародні наукові бази даних Web of Science та Scopus: використання у науковому та навчальному процесі

АКЦІЯ!

Бібліотека Миколаївського національного аграрного університету протягом року проводить доброчинні акції «Підтримай бібліотеку» та «Подаруй книгу бібліотеці»

Далі...

 

  © 2009-2018 Бібліотека МНАУ