головна сторінка сайту Бібліотека МНАУкарта сайту Бібліотека МНАУпошук по сайту Бібліотека МНАУ
БІБЛІОТЕКА МИКОЛАЇВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО АГРАРНОГО УНІВЕРСИТЕТУ


              

Корисні посилання

ЕЛЕКТРОННИЙ КАТАЛОГ

РЕПОЗИТАРІЙ МНАУ

Неформальна та інформальна освіта

 

Наукометричні бази даних

ОГОЛОШЕННЯ

Миколаївський національний аграрний університет отримав доступ до міжнародної наукової бази даних Web of Science, Scopus та Science Direct за кошти держбюджету.

Миколаївський національний аграрний університет отримав повнотекстовий доступ до найбільшого наукового видавництва Springer Nature.

Бібліотека МНАУ отримує друковані варіанти іноземних наукових журналів "Landbauforschung Applied Agricultural and Forestry Research" та "Studies in Agricultural Economics" присвячені аграрним наукам.

Адреса бібліотеки МНАУ:

54010, м. Миколаїв,
вул. Ген. Карпенко, 73, Навчальний корпус №1
Тел.: (0512) 34 11 40
library@mnau.edu.ua

Реквізити для оплати послуг бібліотеки МНАУ

Призначення платежу:

інформаційно-бібліотечні  послуги від ПІБ МНАУ

Код ЄДРПОУ 00497213
Банк Державна казначейська служба України, м. Київ

МФО 820172

Р/р UA 86 820172 0313 21100 1 2020 18287
Кошти, що отримуються від господарської діяльності

Бібліотека МНАУ у соціальних мережах:

- КАЛЕНДАР

Українське ділове мовлення. Календар свят

Віртуальна виставка «Теоретичні, економічні та практичні аспекти готельно-ресторанної справи»

 

РОЗДІЛ ІІ. МЕНЕДЖМЕНТ І МАРКЕТИНГ ГОТЕЛЬНОГО І РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА. СЕРВІСОЛОГІЯ

 

2.1. Менеджмент готельного і ресторанного господарства

 

 

     Андренко І. Б., Кравець О. М., Писаревський І. М. Менеджмент готельно-ресторанного господарства : підручник /  Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. Харків : ХНУМГ, 2014. 431 с. URL: http://eprints.kname.edu.ua/38971/1/%282009%2047Н%20МГРГ%29.pdf

В підручнику систематизовано і викладено основні положення теорії і практики менеджменту готельно-ресторанного господарства. Для самодіагностики самостійної роботи складено тестові завдання і контрольні запитання.

 

 

Далі...

     Білоус С., Грицишин А., Філь М. Сучасні інноваційні технології як складова менеджменту підприємств сфери гостинності. Готельно-ресторанний бізнес і курортна справа України : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Івано-Франківськ, 6 грудня 2022 р.) / Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника ; за ред. В. Клапчук. Івано-Франківськ, 2022. С. 71-75. URL: https://geography.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2022/12/Bilous-Hrytsyshyn-Fil-SUCHASNI-INNOVATSIYNI-TEKHNOLOHIYI-2022-stattya.pdf

Активізація конкуренції підприємств сфери гостинності вимагає використання більш ефективних методів управління конкурентоспроможністю та застосування різноманітних інновацій, як одного з інструментів конкурентоспроможності підприємств даного типу. В умовах економіки знань та зміни тактики конкурентної боротьби зростає важливість реалізації інноваційної діяльності підприємств сфери гостинності, як невід’ємного фактору сталого розвитку.

 

Далі...

     Влащенко Н. М. Інноваційні технології у ресторанному, готельному господарстві та туризмі : навчальний посібник. Харків : Харківський національний університет міського господарства, 2018. 373 с. URL: https://core.ac.uk/download/162019759.pdf

Досліджено інноваційні методи управління персоналом, матеріальними ресурсами, інформацією, впровадження інфраструктурних і технологічних та інших інновацій у діяльність ресторанних, готельних та туристських підприємств. Наведено вітчизняний та закордонний досвід впровадження інновацій на підприємствах зазначеної сфери. Навчальний посібник розрахований на студентів і викладачів спеціальностей «Готельна і ресторанна справа», «Туризм», фахівців із ресторанного, готельного господарства, туризму, науковцям і практикам, які працюють у галузі управління інноваціями, а також для всіх, хто цікавиться цією проблематикою.

 

Далі...

     Гузар У. Є., Коркуна О. І. Особливості планування діяльності менеджерів готельно-ресторанного бізнесу. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2019. № 6 (23). URL: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/23_2019/41.pdf

Ефективне планування діяльності менеджерів є основним інструментом управління в готельно-ресторанному бізнесі, адже допомагає визначити систему дій та рішень, які ведуть до досягнення підприємством поставлених цілей. Аналіз наукових досліджень дає змогу стверджувати, що планування – функція управління, формування образу майбутнього і прийняття рішень для успішного функціонування виробництва, яке передбачає застосування сучасних принципів. З розвитком інформаційних технологій з’являється все більше гнучких, швидких і зручних систем особистого тайм-менеджменту, які рекомендуємо розглядати як «золоті» правила планування часу: принципи Парето, Зайверта та метод АВС. На допомогу менеджерам готельно-ресторанного бізнесу у напрямі формування стратегічних цілей та їх досягнення прийде популярна та ефективна методика тайм-менеджменту – піраміда Франкліна. Завдання ефективного використання робочого часу завжди актуальне для менеджерів готельно-ресторанного бізнесу тому, що вони управляють не тільки власним часом, але і робочим часом своїх підлеглих.

 

Далі...

     Давидова О. Ю., Усіна А. І., Сегеда І. В. Ресторанний менеджмент : підручник. Харків : ХНУМГ, 2014. 279 с. URL: https://eprints.kname.edu.ua/38929/1/2012%201%D0%9F%20PIDRYCHNUK_RestorMenedg2013.pdf

У підручнику розглядаються основні принципи ресторанного менеджменту, особливості сучасної організації виробництва й обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства. Особлива увага приділяється характеристиці типів, класів закладів ресторанного господарства та їхній класифікації; видам і формам продовольчого, матеріально-технічного забезпечення закладів ресторанного господарства; загальним принципам організації основних та допоміжних підрозділів виробництва, виробничого процесу; організації трудових процесів, оперативному плануванню виробництва; організації повсякденного обслуговування споживачів у ресторані; організації обслуговування споживачів із використанням «шведського столу»; організації обслуговування банкетів і прийомів; організації обслуговування іноземних туристів, спеціальним формам обслуговування. Особлива роль відводиться послугам, що надаються в закладах ресторанного господарства.

 

Далі...

     Кушнір О. Жигулін О. Відновлення ефективності методів управління підприємством: агропродовольча, готельна й ресторанна сфера. Food Industry Economics. 2022. Вип. 14 (2). https://doi.org/10.15673/fie.v14i2.2322. URL: https://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2322/2507.

Розроблено банк способів і прийомів відновлення ефективності методів управління підприємством в агропродовольчій, готельній і ресторанній сферах. Він складається з банку відомих способів і прийомів бізнесу, які гарно себе зарекомендували на практиці, у сукупності з ринково орієнтованою системою цілей управління й соціо-еколого-економічними нормативами. Обґрунтовано, що цілі методів управління агропродовольчими, готельними й ресторанними підприємствами повинні бути орієнтованими на базову конкурентну стратегію «економія на витратах», «висока якість», «інноваційно-креативна диференціація», відповідно. Це дає можливість забезпечувати дію синергетичного ефекту в управлінні та формувати дисипативну (стійку) структуру управління виробничою діяльністю підприємства. У теперішніх умовах господарювання важливою є перевірка методів управління на дотримання соціо-еколого-економічних нормативів. Якщо перевірка дала негативний результат, то метод управління вважається неефективним й унеможливлює розвиток підприємства. Перевірка розроблених положень проводилася на підприємствах агропродовольчої, готельної й ресторанної галузей економіки України й дала позитивний результат.

Далі...

 

     Новікова В. В., Бондар Н. П., Шаран Л. О. Впровадження event-менеджменту в діяльність підприємства готельно-реcторанного господарства. Modern engineering and innovative technologie. 2019. № 10-02. С. 45-54. URL: http://dspace.nuft.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/33206/1/EVENT_MANAGEMENT.pdf

Аналіз сучасних event-заходів дозволив виявити їх складність, комплексність, багатоплановість та значущість, що безумовно є важливим кроком задля розвитку сучасного підприємства індустрії гостинності.

Далі...

     Bardi James A. Hotel Front Office Management. 5th edition. New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., 2011. 512 p. URL: https://drive.google.com/file/d/18t3N_8fxmQc_JYKAckIan0ZxVV7WHZpe/view

Hotel Front Office Management uses a human resources approach to cover the unique management and operational challenges in the front offices of today′s hotels and lodging facilities. This Fifth Edition continues its emphasis on applying theory and management strategies, as well as providing updated material on select–service hotel front office operation. It addresses the impact of the recession on the hotel business and discusses the impact of social media and guestroom technology on the hotel business and how the Internet is the single most important travel planning and distribution channel in hospitality. There is also new and updated information on environmental and sustainability issues, particularly as it relates to housekeeping topics.

Далі...

     Barrows Clayton W., Powers Tom, Reynolds Dennis. Introduction To Management In The Hospitality Industry. 10th Edition. New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, 2012. URL: https://infoperhotelan.files.wordpress.com/2016/10/intro-to-management-in-hospitality-industry1.pdf

Readers seeking management careers in hospitality will enter a dynamic industry filled with opportunities. The rewards are many, but so are the challenges. Today’s hospitality managers must deal with such complex factors as globalization, terrorism threats, ecotourism, internet commerce, new business and financial models, and rapidly changing consumer demands. Introduction to Management in the Hospitality Industry, Tenth Edition gives readers the industry know-how and the management skills needed to thrive in all aspects of the field, from food service to lodging to tourism. The Tenth Edition of Introduction to Management in the Hospitality Industry features both historical perspectives and discussions of new trends in a variety of sectors. This book has the most thorough coverage of the hospitality industry, covering foodservice, lodging, and travel and tourism, hospitality careers, and hospitality management. Readers will have a strong grasp of the many facets of the hospitality industry once they have utilized this textbook.

Далі...

     Bhakta Anutosh. Professional Hotel Front Office Management. New Delhi : Tata McGraw Hill Education Private Limited, 2012. 332 p. URL: https://drive.google.com/file/d/1hPSpkaNkE0YZknHClY8sDckgUusCAN5W/view

This book has been written keeping in mind not only to cover syllabus prescribed by National Council for Hotel Management and Catering Technology (NCHMCT), NewDelhi but also complies with the syllabi of various other Indian universities offering degree courses in hotel/hospitality management. The author has included various practical aspects of Front Office Management which he felt students need to imbibe during their academic stint. These inclusions are dealt in detail so that the students become equipped enough to manage themselves when they enter the professional world.

 

Далі...

     Bovsh L., Gopkalo, L.  Conceptualization of Facility Management in the Hotel Business = Концептуалізація facility менеджменту у готельному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2020. Вип. 3 (1). С. 120–129. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.3.1.2020.205575

Дослідження показало, що концептуалізація facility менеджменту в готельному бізнесі є актуальним науковим завданням, оскільки дозволяє вивчити та науково обґрунтувати напрями оптимізації окремих бізнес-процесів, що є необхідним в умовах конкуренції. Подальші дослідження потребують поглиблення з огляду оцінки ефективності практики використання facility менеджменту в готелях в Україні.

 

Далі...

     Hotel management and operations / ed. by Denney G. Rutherford, Ivar Haglund, and Michael J. O’Fallon. 5th ed. New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, 2010. 498 p. URL: https://www.mlsu.ac.in/econtents/1186_e-book%20of%20Hotel_management_and_operations.pdf

The vast majority of research articles and essays in this book deal with one or more aspects of what has been called the art and science of modern hotel management. It should be noted that the word modern can be loaded with the potential of much misunderstanding. Hotels are changing and will continue to change. As a result, the techniques of management of modern hotels must adapt to changing circumstances. Subsequent sections of this book are designed to help the student and practitioner discover information, methods, and techniques for dealing with these changing circumstances.

Далі...

 

 

2.2. Маркетинг в готельно-ресторанному господарстві

 

     Бовш Л., Комарніцький І., Приходько К. Фулфілмент цифрового маркетингу у ресторанному бізнесі. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2022. Вип. 5 (1). С. 37–51.  URL: https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.1.2022.260872

Дослідження показало, що фулфілмент цифрового маркетингу у ресторанному бізнесі є актуальним науковим завданням, оскільки дозволяє вивчити і науково обґрунтувати напрями активізації процесів продажів, що є необхідним в умовах конкуренції та коливного локдауну для суб’єктів ресторанного бізнесу. Чисельні наукові праці, використані в дослідженні, підтверджують, що наше інтерпретоване правило імплементації моделей фулфілменту та маркетингової воронки продажів можуть підвищити загальну винагороду ресторану як електронного продавця. Подальші дослідження потребують поглиблення розробок нових типів фулфілменту з огляду на ймовірність виникнення на цифровому ринку інновацій у технологіях сервісів і розрахунків, а також вивчення конкурентних реакцій бізнес-суб’єктів та клієнтів на імплементацію цифрових трендів.

Далі...

     Балацька Н., Радкевич Л., Робул Ю., Вдовічена О., Стренковська А. Цифрові технології та диджитал-маркетинг: нові можливості для туристичного й готельно-ресторанного бізнесу. Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики. 2022. Вип. 6 (47). С. 424-432. URL: https://fkd.net.ua/index.php/fkd/article/view/3924

Туристичний та гостинний бізнес за останні роки зазнав суттєвого впливу соціокультурного характеру. Процеси глобалізації в економіці та адаптація економіки до змін, пов’язаних із пандемією COVID-19 та переорієнтацією потоків туристів і мандрівників стали пріоритетними проблемами науково-економічного дискурсу сучасності. Постала потреба в актуалізації інструментів, які здатні мінімізувати негативний вплив на економіку в цілому та на туристичний і готельно-ресторанний бізнес зокрема. Такими елементами стали цифрові технології та диджитал-маркетинг, які мають необхідний потенціал для реалізації стратегій розвитку бізнесу. Метою наукової статті є аналіз ефективної маркетингової стратегії для туристичної та готельно-ресторанної індустрії, яка ґрунтується на цифрових ресурсах. Ключовими елементами диджиталізації є: пошукова оптимізація (Search Engine Optimization – SEO), маркетинг у соціальних мережах (Social Media Marketing – SMM), пошуковий маркетинг (Search Engine Marketing – SEM), маркетинг упливу (Influencer Marketing), контент-маркетинг (Content Marketing), цифрова реклама (Digital Advertising). Актуальним є аналіз принципів диджиталізації в кластері маркетингу туристичної та готельно-ресторанної сфери економіки. Завдання статті полягають у визначенні балансу організаційних, логістичних, фінансових, виробничих та підприємницьких особливостей реалізації економічних стратегій розвитку туризму в цифровому середовищі. Результатом дослідження є формування принципів маркетингової активності в сфері туризму, відпочинку та розваг у сучасній цифровій економіці: інтерактивності, динамічності, доступності, гнучкості, оперативності. Інформація та комунікація в цифровому маркетингу постають не лише форматом економічної активності, а й видозмінюють змістові елементи економічного простору. ІКТ-кластер визначає нові можливості для економічної активності за нових (почасти несприятливих) соціокультурних умов. Пандемія COVID-19 зумовила неоднозначні процеси в маркетингових елементах туризму та дозвілля. З одного боку – відбулася стрімка переорієнтація маркетингових стратегій на цифровий формат роботи; з іншого боку – після послаблення пандемічних обмежень розкрилися протиріччя між інноваційним цифровим маркетингом та традиційними ринковими елементами. Отже, цифрові технології та диджитал-маркетинг продемонстрували свою потрібність та ефективність у реальному секторі економіки в період економічної нестабільності. Перспективи дослідження полягають у вироблені методологічних та практично орієнтованих настанов для утвердження цифрового кластера в туристичному та гостинному бізнесі як фундаментального складника (а не ситуативного, тимчасового чи альтернативного елемента).

Далі...

     Барна, М. Ю., Гліненко, Л. К., Дайновський, Ю. А. Маркетингові дослідження у сфері готельно-ресторанного і туристичного бізнесу: проблеми і недоліки. Індустрія туризму і гостинності в Центральній та Східній Європі. 2021. Вип. 1. С. 5-17. https://doi.org/10.36477/tourismhospcee-1-1. URL: http://journals-lute.lviv.ua/index.php/tourism/article/view/886/839

Стаття присвячена питанням організації, змісту і логіки маркетингових досліджень у сфері готельно-ресторанного та туристичного бізнесу. Метою статті є систематизація помилок, що мають місце у маркетингових дослідженнях для мінімізації у майбутньому їх кількості і негативного впливу на підприємницькі рішення. Проаналізовані типові помилки у маркетингових дослідженнях, серед яких: опитування разових, випадкових клієнтів як постійних; надмірна кількість груп, на які розбиваються респонденти; неврахування унікальності закладів і поліфакторності їх вибору споживачами; постановка більшої, ніж необхідно, кількості питань; переоцінка рівня кваліфікації респондентів у предметі дослідження; використання закритих запитань у ситуаціях, коли можливими є багато варіантів відповідей респондентів; об’єднання декількох запитань в одному; відсутність націленості дослідження на конкретні управлінські рішення; постановка недосяжних цілей; недостовірність і нерепрезентативність інформації, на підставі якої можуть прийматися рішення у сфері туристичного і готельно-ресторанного бізнесу. На підставі аналізу низки сайтів обґрунтовано «годинник» конкурентоспроможного сайту, який повинен містити 12 блоків, що є обов’язковими з точки зору впливу на потенційних замовників. Підкреслено, що подальші дослідження доцільно було б спрямувати на регулярний моніторинг здійснюваних маркетингових досліджень і узагальнення типів можливих помилок з метою їх недопущення у майбутньому.

Далі...

     Вовчанська О. М., Іванова Л. О. Маркетингове оцінювання стану і перспектив розвитку світового ринку готельних послуг. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. 2017. Вип. 6 (1). С. 52-59. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2017_6(1)__12

У статті досліджено особливості функціонування і розвитку світового ринку готельних послуг, визначено його основні тенденції Проаналізовано статистичні дані щодо техніко-економічних показників діяльності TOP-10 готельних мереж світу та Європи. Визначено основні тренди бізнесу готельних мереж у розрізі регіонів та чинники його подальшого розвитку.

 

Далі...

     Давидова О. Ю. Розробка комплексу концепції маркетинг-мікс 11Р на підприємствах готельно-ресторанного господарства. Соціальна економіка. 2018. (55). C. 89-96. URL: https://periodicals.karazin.ua/soceconom/article/view/11700/11096

В статті розглянуто формування підходу щодо розробки комплексу концепції маркетинг-мікс 11P на підприємствах готельно-ресторанного господарства задля впровадження інноваційного інструментарію в управлінні розвитком підприємств в сучасних реаліях. Розглянуто елементи комплексу концепції маркетинг-мікс (Marketing Mix) «4Р», «7Р», «9Р». Проаналізовано елементи комплексу концепції маркетинг-мікс (Marketing Mix) та запропоновано впровадження ще двох компонент, які в сучасних динамічних умовах відіграють велику роль, а саме: Р10 – possibility – можливість та Р11 – position – позиція (позиція на ринку). Автором сформовано сутнісну характеристику поняття «можливість». Визначено, що саме можливість є одним із рушійних напрямів формування стратегічних планів інноваційного управління розвитком підприємств готельно-ресторанного господарства. З метою проведення оцінки позиції підприємств готельно-ресторанного господарства на ринку, виявлення їх переваг, можливостей та недоліків в порівнянні з конкурентами, запропоновано методику проведення порівняльної оцінки підприємств готельно-ресторанного господарства та основних конкурентів.

Далі...

    Жигулін О. А.  Модель поведінки споживачів готельних і ресторанних послуг в умовах кризи й інформатизації суспільства. Економіка харчової промисловості. 2022. Т. 14, Вип. 1. С. 80-92. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/echp_2022_14_1_11

Мотивами поведінки споживачів готельних і ресторанних послуг під час глобальних кризових явищ й інформатизації суспільства є задоволення «фізіологічних» потреб у харчуванні (їдальні самообслуговування й підприємства «швидкої їжі»), потреб в безпеці (індустрія гостинності, фабрики-кухні, кафе) і потреб в спілкуванні, повазі й самовираженні (ресторани, бари, нічні клуби, дома чайних традицій). Обґрунтовано, що основними споживчими властивостями послуг і виробів перелічених груп підприємств є «економність», «якість», «інноваційно-креативна диференціація», відповідно. Розроблено модель поведінки споживачів готельних і ресторанних послуг в умовах кризи й інформатизації суспільства, а також систему методів управління задоволенням їх потреб. Доведено, що у кожному товарі споживача цікавить його і «економність», і «якість», і «інноваційно-креативна диференціація». Однак, одну з властивостей він виділяє як основну для подальшого вибору.

Далі...

     Зайцева О.І., Фурсов А.М. Маркетинг вражень як інструмент реалізації клієнтоорієнтованого підходу в діяльності готельних підприємств. Вісник Хмельницького національного університету. 2019. № 4. Т. 1. С. 95–99. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2021/01/20-17.pdf

У статті доведено, що клієнтоорієнтованість готельного передбачає трансформацію класичного маркетингу в клієнтоорієнтований маркетинг, який, крім традиційного, внутрішнього та інтерактивного маркетингу, також охоплює інтеграцію зусиль різних функціональних сфер готельного підприємства. Розглянуто сутність концепції економіки вражень та її застосування в індустрії гостинності. Розкрито значення маркетингу вражень як ефективного інструменту реалізації клієнтоорієнтованого підходу в готельному бізнесі.

Далі...

    Іванечко Н. Управління рекламною діяльністю : навчальний посібник. Тернопіль : Західноукраїнський національний університет, 2022. 88 с. URL:   http://dspace.wunu.edu.ua/bitstream/316497/45428/1/НАВЧАЛЬНИЙ%20ПОСІБНИК_УРД.pdf

У навчальному посібнику систематизовано теоретичні засади рекламної діяльності на основі раніше опублікованих матеріалів, як автора так і інших науковців та практиків. Зібрана інформація викладена у доступній формі, з кейсовими завданнями, для опрацювання теорії в контексті реальної ситуації та опанування навичок практичної роботи у сфері рекламної діяльності. Для самоперевірки запропоновано тести та контрольні запитання.

 

Далі...

     Іванова Л. О., Вовчанська О. М. Сучасний досвід маркетингу вражень в індустрії гостинності. Причорноморські економічні студії. 2021. Вип. 65. С. 57-65. URL: http://bses.in.ua/journals/2021/65_2021/11.pdf

Статтю присвячено дослідженню сутності та особливостей маркетингу вражень, практики застосування його основних інструментів в індустрії гостинності. Визначено основні напрями вражень та сформовано особливості маркетингу вражень у туристичній індустрії. Підкреслено, що туристичні підприємства повинні застосовувати нові інструменти побудови емоційного зв’язку між туристичною послугою і споживачем, щоб надати йому яскраві емоції, оригінальний досвід. Установлено, що впровадження маркетингу вражень у готельному бізнесі передбачає створення такого готельного продукту, який спроможний забезпечити незабутні позитивні емоції й яскраві враження у гостей. Досліджено різноманітні формати маркетингових заходів для створення wow-сервісу і wow-ефекту у закладах ресторанного господарства. Підкреслено, що для розширення спектру вражень та збільшення їхньої споживчої цінності підприємствам індустрії гостинності необхідно впроваджувати маркетингові інновації і використовувати новітні технології.

Далі...

     Квасній О. Р. Готельна послуга як об'єкт маркетингу. Науковий вісник НЛТУ України. 2017. Вип. 27 (7). С. 91-94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnltu_2017_27(7)__18

Досліджено поняття "готельна послуга" та підтверджено її зв'язок з концепцією маркетингу в діяльності підприємств готельного бізнесу. Виявлено, що на сьогодні відбувається модернізація змісту поняття "готельна послуга", що полягає в удосконаленні її якісних характеристик, і потребує вивчення її суті як об'єкта маркетингу, орієнтованого на задоволення потреб споживача. Встановлено, що ситуація, яка склалася на ринку туристичних послуг, і позначилось на підприємствах готельної індустрії, змусила боротись за кожного гостя й українські підприємства готельного бізнесу. Тому, щоб утримати та залучити нових клієнтів, сучасні менеджери застосовують індивідуальний маркетинговий підхід: запроваджують програми лояльності, розробляють незвичні спеціальні маркетингові пропозиції, проводять виставки, фестивалі, майстер-класи тощо, організовують дозвілля та інше, впроваджують нові ідеї, новітні технології та розробляють дієві заходи з їх просування на ринку. Обґрунтовано, що для готельних послуг характерні основні риси послуг, що співвідносить їх з туристичними послугами, проте вони мають і певні специфічні властивості, які потрібно враховувати для того, щоб запобігти ризику занепаду на ринку готельних послуг і не допустити помилок в організації внутрішньої діяльності підприємства. Наведено основні характеристики доброго обслуговування клієнтів: оперативність у наданні послуг, ввічливість з погляду демонстрації хороших звичаїв персоналом, акт професіоналізму та очікувану компетентність або вміння, персоналізацію послуг, необхідну для задоволення різноманітних потреб і сприйняття вимог замовника.

Далі...

    Коваль Л. М., Заячковська Г. А. Маркетингові інновації закладів ресторанного бізнесу. Проблеми системного підходу в економіці. 2020. Вип. 3 (77). URL: http://www.psae-jrnl.nau.in.ua/journal/3_77_2_2020_ukr/20.pdf

В умовах гострої конкуренції ефективність роботи закладів ресторанного бізнесу значною мірою залежить від їхньої здатності до інноваційної діяльності. Метою дослідження є вивчення маркетингових інновацій закладів ресторанного бізнесу, пропонованих українськими та зарубіжними професійними асоціаціями рестораторів і маркетологів. Визначено види інновацій у закладах ресторанного бізнесу, зумовлених середовищем їх виникнення. Виділено основні напрямки розвитку маркетингових інновацій, які рекомендується використовувати вітчизняним закладам ресторанного бізнесу: розробка веб-сайтів та мобільних додатків, використання голосового управління, автоматизація в месенджерах, популяризація в соціальних мережах, ведення блогу, створення користувацького контенту, застосування QR-коду та Wi-Fi, використання візуального мерчандайзингу, створення інтерактивного меню, врахування тенденції персоналізації споживачів.

Далі...

    Кожушко С. П., Захарова С. Г. Маркетингові дослідження та методи збору маркетингової інформації в сучасному готельному підприємстві. Держава та регіони. 2020. № 4 (115). С. 81–84. URL: http://www.econom.stateandregions.zp.ua/journal/2020/4_2020/16.pdf

В умовах конкурентного ринку послуг гостинності підприємства готельного бізнесу під час обслуговування туристів та інших категорій громадян повинні не лише забезпечити високий рівень комфорту проживання, але й постійно підвищувати рівень сервісного обслуговування клієнтів, пропонувати широкий вибір додаткових та супутніх послуг, зокрема інформаційних, побутових, посередницьких, послуг бізнес-центру, організації дозвілля. Актуальна проблема впровадження в систему господарювання вітчизняних готельних підприємств сучасних ефективних моделей управління, що відповідають світовим стандартам, обумовлена необхідністю збору маркетингової інформації щодо надання високоякісних послуг, зниження витрат, координації персоналом, проведення маркетингових досліджень ринку готельних послуг.

Далі...

     Костинець В. В. Маркетингові інструменти забезпечення конкурентоспроможності підприємства на ринку готельних послуг. Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії.  2017. Вип. 3. С. 66-70. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2017_3_15

Статтю присвячено розробленню маркетингового інструментарію забезпечення конкурентоспроможності підприємства на ринку готельних послуг на прикладі готелю Panorama De Luxe (м. Одеса). Визначено особливості online-продажів готельних послуг. Встановлено переваги модулю TravelLine: Channel Manager та світового стандарту в галузі управління репутацією готелів TrustYou. Надано пропозиції щодо формування конкурентних переваг готелю Panorama De Luxe. Наведено напрями вдосконалення маркетингової політики готелю.

Далі...

     Лістрова О. С., Матвієнко О. О., Соломина Т. В. Інструменти інноваційного маркетингу готельного господарства. Економічний вісник Дніпровської політехніки. 2020. № 2 (70). C. 105-114. URL: https://ev.nmu.org.ua/docs/2020/2/EV20202_105-114.pdf

Науковий інструментарій, відібраний для дослідження, включає метод абстракції – при визначенні сутності категорії «інноваційний маркетинг», системний аналіз, ретроспективний аналіз, стандартні методи маркетингових досліджень – при здійсненні аналізу практики інноваційного маркетингу готельного господарства, методи критичного аналізу для переосмислення елементів комплексу маркетингу гостинності. Результати. Стаття присвячена вивченню інструментів інноваційного маркетингу і застосуванню їх в готельному господарстві. Доведено актуальність і важливість створення інноваційного комплексу маркетингу готелю з акцентом на застосування сенсорного маркетингу. Розглянуто один з елементів комплексу маркетингу готелю – «фізичний доказ послуги». При розгляді інноваційного комплексу готельного маркетингу узагальнено позитивний досвід і систематизовано практичні приклади кращих світових готелів. Висновки зроблено на підставі аналізу практики застосування інноваційних рішень впливу на органи чуття клієнтів задля створення «фізичного доказу послуги» в сучасних умовах перманентного зростання конкуренції на ринку готельного бізнесу, модернізації існуючих і появі нових споживчих трендів, швидкій динаміці і пертурбації запитів та вподобань клієнтів. Новизна. Запропоновано практичний інноваційний маркетинговий інструментарій управління діяльністю суб’єктів готельного господарства із використанням інструментів сенсорного маркетингу у співвідношенні його з чуттєвою сферою людини. У статті представлено підхід «сім чуттєвих нот гостинності», суть якого полягає у впливі на такі відчуття клієнтів, як «зір», «слух», «запах», «смак», «дотик», «інтуїція», «враження» з метою створення «фізичного доказу послуги». Практична значущість. Наведений систематизований комплекс інструментів практичного застосування сенсорного маркетингу дозволить суб’єктам готельного бізнесу бути конкурентоспроможними і збільшувати дохід своєї діяльності. Результати дослідження мають практичну значущість для фахівців з маркетингу в сфері гостинності, які працюють над створенням ефективного маркетингового комплексу, що дасть змогу охопити клієнтів різних типів з різними уподобаннями та пріоритетами.

Далі...

     Мандюк Н. Маркетингове управління в готельно-ресторанних підприємствах. Готельно-ресторанний бізнес і курортна справа України : матеріали Всеукраїнської науково-практичної інтернет-конференції (Івано-Франківськ, 6 грудня 2022 р.) / Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника ; за ред. В. Клапчук. Івано-Франківськ, 2022. С. 149-157. URL: http://lib.pnu.edu.ua:8080/bitstream/123456789/14082/1/Книга_конференція_2022.pdf#page=149

Стаття присвячена розгляду специфіки маркетингу готельно-ресторанних підприємств. Запропоновані різноманітні механізми, засоби та інструменти маркетингу. Розглядається маркетингове управління розвитком готельно-ресторанного підприємства, яке повинно спиратися на існуючий потенціал, специфіку ринку, споживчі потреби, інтереси громадськості, бізнес-структур та інших зацікавлених сторін. Проаналізовано формування ефективної системи маркетингового управління готельно-ресторанного підприємства.

Далі...

 

     Маркетинг готельного і ресторанного господарства : конспект лекцій для здобувачів вищої освіти ступеня "бакалавр" спеціальності 241 "Готельно-ресторанна справа" денної форми навчання / уклад. В. М. Стамат. Миколаїв : МНАУ, 2021. 161 с. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/10605.

 

 

Далі...

    Полінкевич О. М. Маркетинг туризму та готельно-ресторанної справи : навчальний посібник. Луцьк : ЛНТУ, 2022. 288 c. URL: https://lib.lntu.edu.ua/sites/default/files/2022-04/Polinkevych_MTGRS.pdf

У посібнику розглянуто актуальні питання щодо туристського та готельно-ресторанного бізнесу. Визначено особливості маркетингу на міжнародному туристському та готельно-ресторанному ринку, окреслено маркетингову інфраструктуру туристського ринку, розглянуто продуктову номенклатуру, життєвий цикл туристського продукту та конкурентоспроможність туристської пропозиції. Важливу увагу приділено ціновій політиці туристського та готельно-ресторанного підприємства, збутовій системі, визначено етапи розробки збутової політики, маркетингові інструменти комунікацій та стимулювання збуту туристського продукту, інноваційні технології в туризмі та готельно-ресторанній справі. Окреслено маркетингову стратегію та процес розроблення туристської пропозиції, показано важливість іміджу та бренду для індустрії гостинності. Наведено приклади маркетингової діяльності в туризмі та готельно-ресторанному бізнесі.

Далі...

    Разінькова М. Ю. Етапи проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Економіка та держава. 2020. № 2. С. 62–66. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.2.62. URL: http://www.economy.in.ua/pdf/2_2020/13.pdf

Статтю присвячено систематизації теоретичних концепцій щодо маркетингового планування та аналізу етапів проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Представлено аналіз існуючих теоретичних концепцій та поглядів вітчизняних вчених щодо трактування сутності маркетингового планування. Подано оцінку розроблених раніше підходів до структуризації етапів маркетингового планування. Зроблено висновок про необхідність удосконалення та доопрацювання теоретичного базису, як результат автор запропонував власне бачення планування на підприємствах ресторанного бізнесу, а також охарактеризував його етапи: оцінка існуючих позицій підприємства на ринку; визначення та деталізація стратегії маркетингу; розробка маркетингових заходів у межах розробленої стратегії; контроль; фінансове та організаційне забезпечення виконання заходів; оцінка ефективності маркетингового планування. У заключній частині статті наголошено на необхідності більш грунтовного дослідження маркетингового планування з огляду на специфіку діяльності підприємства, а також у розрізі методів маркетингового дослідження.

Далі...

   Рябенька М. О., Постова В. В. Формування комплексної стратегії маркетингу готельних послуг. Ефективна економіка. 2021. № 4. DOI: 10.32702/2307-2105-2021.4.110. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8819

У статті обґрунтовано концептуальний підхід до формування комплексної стратегії розвитку маркетингу готельних послуг в умовах нестабільної ринкової середовища. Розглянуто фактори впливу на розвиток регіонального ринку готельних послуг. Наведена схема формування і реалізації комплексної стратегії, орієнтованої на споживача. Узагальнено та проаналізовано моделі поведінки споживачів готельних послуг з метою виявлення ефективних інструментів і технологій маркетингового впливу. Обґрунтовано концептуальні положення щодо формування комплексної стратегії маркетингу готельних послуг, що забезпечує його орієнтацію на споживача. Надані рекомендації щодо практичної реалізації цих положень. Доведено, що обов’язковою умовою реалізації комплексної стратегії розвитку маркетингу готельних послуг є розробка системи показників, які виступають в якості індикаторів досягнення стратегічних маркетингових цілей готелів. Для розрахунку інтегрального показника оцінки ефективності реалізації стратегічних напрямків розвитку маркетингу готельних послуг, орієнтованої на споживача, запропоновано адитивний підхід.

Далі...

   Стамат В. М., Скорук А. Ю. Сегментація цільової аудиторії як важливий етап маркетингу на ринку готельно-ресторанного бізнесу. Modern Economics. 2022. № 35(2022). С. 112-117. DOI: https://doi.org/10.31521/modecon.V35(2022)-17. URL: https://dspace.mnau.edu.ua/jspui/handle/123456789/12712

У сучасних умовах на ринку готельно-ресторанного бізнесу набуває актуальності питання збільшення конкурентоспроможності та пошуку рішень для утримання споживачів й привернення уваги нових. Це можливо на основі точного поділу ринку та визначення своїх груп споживачів, які стануть цільовою аудиторією, тобто сегментації ринку та вибору цільового сегмента. Виділено етапи маркетингових процесів для закладів готельного й ресторанного бізнесу: позиціювання закладу; сегментація цільової аудиторії; пошук конкурентів; формування плану маркетингових заходів; структурування маркетингового бюджету; формування зворотного зв’язку та комунікації з гостями; оптимізація меню у ресторані або у готелі; оптимізація подачі страв; ціноутворення у закладі готельно-ресторанного бізнесу; оптимізація сервісу; інтер’єр. Схарактеризовано поняття сегментації цільової аудиторії, як складової цільового маркетингу, а також надані методи сегментації цільової аудиторії, що дозволяють отримати якісну інформацію про актуальні потреби споживачів та формування рішень і нових пропозицій їх задоволення. Надані практичні рекомендації, які можуть використовуватися для закладів як комплексного, так і окремо готельного і ресторанного бізнесів. На основі проаналізованої інформації, виявлено методи сегментації, які підходять для досягнення більших результатів досліджень, тобто високих конкурентних переваг, збільшенню прибутку та рівня впізнаваності і лояльності споживачів готельно-ресторанних закладів.

Далі...

   Цвілий С. М., Кукліна Т. С., Зайцева В. М. Маркетинг в готельно-ресторанному господарстві : навчальний посібник. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2023.  260 с. URL: http://eir.zntu.edu.ua/bitstream/123456789/9584/1/NP_Tsviliy.pdf

Навчальний посібник «Маркетинг в готельно-ресторанному господарстві» передбачає системне викладення концепцій маркетингу, маркетингу послуг, маркетингового менеджменту в готельно-ресторанній сфері. У навчальному посібнику викладено положення, що розкривають сутність маркетингу в готельно-ресторанній сфері, основні інструменти, які необхідні маркетологу для успішної реалізації знань для проведення ситуаційного, оперативного й тактичного аналізу, розв’язання практичних задач для оцінки стану готельно-ресторанної компанії на ринку, аналізу ефективності рішень щодо сегментування і позиціонування продуктів підприємства у конкретному сегменті ринка, розробки стратегії зростання підприємства, управління портфелем бізнесу, асортиментом послуг, продуктового «міксу», каналів розподілу, просування, ціноутворення, конкурентних стратегій тощо.

Далі...

   Янчук, Т. В., Любінчак К. Р., Вовколуп А. Ю. Ефективність упровадження маркетингових технологій на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2020. Вип. 29. С. 176-179. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/30395/1/ЕФЕКТИВНІСТЬ%20УПРОВАДЖЕННЯ%20МАРКЕТИНГОВИХ%20ТЕХНОЛОГІЙ.pdf

Стаття присвячена питанню необхідності використання маркетингових технологій на підприємствах готельно-ресторанного бізнесу. Розглянуто проблеми готельно-ресторанного бізнесу та туризму в Україні, які стають особливо актуальними в сучасних умовах економічної кризи, також визначені напрями їхнього розвитку. Досліджено напрями розвитку та застосування маркетингових технологій у господарській діяльності закладів готельно-ресторанного бізнесу та туризму. У роботі проведено аналіз діяльності готельно-ресторанного бізнесу, визначено роль маркетингу в діяльності цієї сфери, розглянуто питання необхідності автоматизації підприємств готельного господарства, напрями вибору програмних продуктів, обґрунтовано застосування заходів PR-технологій та результати впровадження. Вказано на основні PR-заходи, які найчастіше використовуються підприємствами готельно-ресторанного бізнесу задля підвищення ефективності своєї діяльності та встановлення тісних зв'язків із клієнтами.

Далі...

 

 

2.3. Сервісологія

 

 

     Архіпов В. В. Організація обслуговування у закладах ресторанного господарства : навчальний посібник. Київ : ЦУЛ, 2009. 341 с. URL: https://subject.com.ua/pdf/242.pdf

У посібнику розкрито сутність організації процесу обслуговування в закладах ресторанного господарства різних типів і класів та дана характеристика матеріально технічної бази як необхідної її передумови. Висвітлені основні правила подавання страв і напоїв , культури їх споживання.

 

Далі...

     Буднікевич І. М., Крупенна І. А., Гавриш  І. І. Нові послуги в системі маркетингу готельних підприємств: практика впровадження, адаптації та модифікації. Вісник Чернівецького торговельно-економічного інституту. Економічні науки. 2017. Вип. 3. С. 101-116. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchtei_2017_3_12

Розглянуто практику впровадження, адаптації та модифікації нових послуг e системі маркетингу готельних підприємств. Обґрунтовано необхідність постійного впровадження інновацій в процесах пошуку точки диференціації на висококонкурентному ринку готельних послуг. Розглянуто підхід до класифікації форм та видів інновацій та наведені приклади їх реалізації в готельному бізнесі. Звернуто увагу на необхідність виділення піонерних, модифікуючих, адаптаційних інновацій та псевдоінновацій при розробці теоретичних та прикладних аспектів маркетингової діяльності закладів готельного бізнесу. Наведено приклади використання технологічних новацій в практиці провідних готелів, які визначають сучасність готельного закладу та його можливість конкурувати. Звернуто увагу на необхідність розробки готелями послуги, які адаптують популярні новації в соціальній сфері, формують партнерські стосунки з місцевою громадою, презентують соціальну відповідальність закладу. Окремо досліджено сучасну тенденцію в готельному бізнесі – «дружній готель» (Friendly Hotels, Pets Friendly)» з гарантованою можливістю проживання домашніх тварин. Розглянуті аргументи доцільності активного впровадження такої опції з точки зору маркетингу.

Далі...

     Галасюк С. Готельний продукт та його складові: термінологічні уточнення і практичне застосування. Економіка та суспільство. 2022. Вип. 40. URL:  https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1449/1394

Стаття присвячена актуальним питанням, пов’язаним з формуванням готельного продукту. Систематизовано та проаналізовано наробки вчених щодо сутності та складових готельного продукту. Вказано на відсутність новітніх досліджень за даною темою. Акцентовано увагу на необхідності пошуку різноманітних шляхів для забезпечення високої якості обслуговування клієнтів у засобах розміщення. Підкреслено, що підвищення конкурентоспроможності готелів може бути досягнуто через відстеження відгуків туристів про готельний продукт та пропозицій щодо його покращення. Пропоновано авторське визначення готельного продукту. Зроблено уточнення щодо змісту окремих рівнів готельного продукту. Наведено приклад роботи із систематизації відгуків (позитивних та негативних) та пропозицій туристів щодо базового, очікуваного, розширеного та потенційного рівнів готельного продукту.

Далі...

     Камушков О. С., Ткач В. О., Язіна В. А., Жилко О. В. Культура сервісу: дефініція поняття, основні структурні складові сервісу та аналіз його ролі в індустрії гостинності. Актуальні проблеми інноваційної економіки. 2021. № 2. С. 38-43. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/24985/1/apie_2021_r02_a07.pdf

У даній статті розглядаються основні поняття, види якості, методи управління якістю, показники та критерії оцінки рівня якості, а також надано рекомендації щодо вдосконалення якості обслуговування. Сервісна діяльність – це область людських взаємин, де формується і вдосконалюється реабілітаційно-альтруїстичний стиль в задоволенні наших потреб. Управління якістю реалізується за допомогою застосування певного набору прийомів і засобів, які можна класифікувати за чотирма сферами: управління якістю, процесом, персоналом та ресурсами. Доведено важливість сервісу в індустрії гостинності та перспективного напряму розвитку українського туризму. Визначимо методи та принципи підвищення сервісу обслуговування.

Далі...

     Кравець С. Г., Камінська Н. П., Оліферчук О. Г. Організація і техніка обслуговування : навчальний посібник / за ред. С.  Г. Кравець. Київ : Інститут професійно-технічної освіти НАПН України, 2015. 202 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/106799/1/Organizacia%20i%20tehnika%20obslugovuvannia%2025012016.pdf

У навчальному посібнику розкрито організаційні процеси обслуговування споживачів у закладах ресторанного господарства, охарактеризовано техніки, форми і методи роботи обслуговуючого персоналу. Наведено типи та структура приміщень закладів ресторанного господарства, основні вимоги до складання меню, карт напоїв, загальні правила постачання та принципи виробництва продукції закладів ресторанного господарства різних типів і форм власності. Охарактеризовано особливості і правила подавання страв і напоїв, форми й методи обслуговування споживачів як у торговельних залах закладів ресторанного господарства, так і за їх межами. Окреслено функціональні обов’язки майстра ресторанного обслуговування, способи організації процесів управління персоналом.

Далі...

 

    Круль Г., Заячук О. Організація і технологія надання послуг гостинності : навчальний посібник 2-ге вид., перероб. і доп. Чернівці : Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича, 2022. 488 с. URL: https://archer.chnu.edu.ua/xmlui/handle/123456789/4750

Запропоноване навчальне видання тематично розділене на три блоки: у першому розглянуто основні поняття сфери гостинності, в другому висвітлено формування внутрішнього простору готелів, у третьому розділі розкрито процес обслуговування гостей у готелях, особливості діяльності провідних готельних служб та організації і надання основних і додаткових послуг у закладах гостинності, психологічні аспекти роботи з клієнтами. Посібник містить запитання і тести для самоконтролю, значний додатковий і довідковий матеріал.

Далі...

     Малюк Л. П., Варипаєв О. М. Сервісологія в системі наукового знання. Економіка. Управління. Інновації. Серія : Економічні науки. 2016. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2016_2_15

У сучасному науковому дискурсі усвідомлення цінності і унікальності людської особистості в усіх її формах і проявах життя виходить на перший план. Багато галузей науки і практичної діяльності зазнають переорієнтації по відношенню до особистості та її потреб; формується свідомість, орієнтована на розуміння важливості сектора послуг, рівень розвитку якого є показовим індикатором якості добробуту населення. Зміни в розумінні важливості сектора послуг призвели до того, що як у теоретичних розробках, так і в масовій свідомості сприйняття сервісу набуває статусу позитивної соціальної технології. Сутність соціального простору, створеного сервісною діяльністю, виконує функцію задоволення прагнень і потреб кожної людини. Дослідники визначають нинішній стан економічного і культурного розвитку як «суспільство сервісу», проблеми досліджень в цій області стають пріоритетом в Сполучених Штатах, Західній Європі, Японії, де в 2013-2015 роках проходили Міжнародні конгреси з сервісології, за результатами яких опубліковані збірки наукових публікацій. Сервісологія у сучасному науковому дискурсі розглядається як сфера людського знання, що динамічно розвивається протягом останнього десятиліття. Вона стає теоретичним обгрунтуванням для сервісної діяльності, маркетингу, менеджменту, галузей гостинності та туризму.

Далі...

    Мирошник Ю. А. Аналіз світового досвіду організації luxury послуг в 5* готелях. Ефективна економіка. 2019. № 6. DOI: 10.32702/2307-2105-2019.6.155. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/6_2019/157.pdf

Метою статті є оцінка якості послуг "butler service” засобів розміщення України, порівняння з закордонним досвідом. Статистичною основою роботи виступають праці вітчизняних авторів у сфері готельного господарства, наукова періодика, ресурси Інтернет-мережі. У результаті дослідження проаналізовано послуги персональних батлерів в найдорожчих готелях світу. Наведено основні та неординарні послуги мажордомів. Наукова новизна. Встановлено основні вимоги до особистих дворецьких в готелях. Проаналізовано основні проблеми створення першокласних служб особистих дворецьких в українських готелях. Персонал в сфері гостинності є важливою складовою частиною готельного обслуговування і, отже, якість готельного обслуговування залежить від його кваліфікації, майстерності, мотивації, залучення в ефективну роботу готелю. Для забезпечення гостей максимальним комфортом необхідно впроваджувати у вітчизняних готелях нові посади, що будуть в повній мірі задовольняти потреби сучасних споживачів у сфері гостинності.

Далі...

     Моргулець О. Б. Розвиток сучасного понятійно-категоріального апарату теорії послуг. Сталий розвиток економіки. 2013. № 5. С. 34-41. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/sre_2013_5_6

Стрімкий розвиток сфери послуг є однією з ознак постіндустріальної економіки. Цей розвиток проявляється перш за все в зростанні частки послуг у валовому внутрішньому продукті та збільшенні кількості зайнятих у цій сфері, що сьогодні спостерігається як в Україні, так і в світі загалом. Утримати конкурентні переваги у матеріальному виробництві стає дедалі важче, тому підприємства все активніше завойовують ринок послуг. Таким чином, сфера послуг відіграє роль одного з найважливіших секторів національного господарства, а її розвиток є пріоритетним для економіки країни. Зважаючи на розвиток сфери послуг, сервісна діяльність привертає увагу не тільки практикуючого бізнесу, а й науковців, вимагаючи розробки сучасних теоретико-методологічних основ управління та розвитку діяльності підприємств у цій сфері.

Далі...

    Назаренко І. А., Боднарук О. А. Організація обслуговування в закладах ресторанного господарства : навчальний посібник. Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2020. 128 с. URL: http://elibrary.donnuet.edu.ua/2017/1/2020_NP_Nazarenko_Bodnaruk_Org_obsl%20%281%29-конвертирован.pdf

У навчальному посібнику розглядаються сучасні вимоги до організації обслуговування в закладах ресторанного господарства, зокрема організація кейтерингового обслуговування, організація обслуговування в закладах ресторанного господарства сучасних форматів, організація дозвілля у закладах ресторанного господарства та особливості обслуговування певних контингентів споживачів. Посібник включає основні теоретичні положення, що входять до складу двох змістових модулів, контрольні питання та тестові завдання для перевірки знань.

 

Далі...

     Неіленко С., Фогель А., Гуща Є., Олійник О.  Сучасні підходи до роботизації сервісних процесів в закладах ресторанного господарства. Ресторанний і готельний консалтинг. Інновації. 2022. Вип. 5 (2). С. 239–249. URL: http://restaurant-hotel.knukim.edu.ua/article/view/270101/265700

Досліджено підходи до роботизації сервісного процесу та встановлено, що вона покращує якість послуг у закладах ресторанного господарства. Окреслено сфери використання роботів і проведено SWOT-аналіз, що показав позитивні та негативні сторони, а також перспективи і ризики використання роботів у закладах ресторанного господарства. Розроблено схему обслуговування гостей роботами в закладах ресторанного господарства.

 

Далі...

     Ряшко Г., Асауленко Н., Новічкова Т. Удосконалення сервісу на підприємствах індустрії гостинності шляхом проектування дегустаційних залів. Food Industry Economics. 2021. Вип. 13 (1). URL: https://journals.ontu.edu.ua/index.php/fie/article/view/2004/2199

Стаття розглядає сучасні тенденції щодо зростання інтересу до гастрономічного туризму взагалі та до дегустаційних залів зокрема. Заклади індустрії гостинності готові до впровадження сервісних інновацій однією з яких є створення дегустаційного залу та розробка низки додаткових послуг. Створення дегустаційних залів на підприємствах індустрії гостинності дозволяє проводити моносортові дегустації, порівнювати продукцію різних виробників, що не можливо в дегустаційних залах, розташованих на виробничих підприємствах. Дегустаційна зала в складі підприємства індустрії гостинності стає джерелом додаткового прибутку за рахунок розширення сервісних послуг закладу. Розглянуто рекомендації щодо створення дегустаційних залів на виробничих підприємствах. Наведено схему взаємозв’язку приміщень дегустаційної зали в складі підприємства індустрії гостинності. Розроблено рекомендації щодо проектування та дизайну дегустаційних залів, розташованих на підприємствах індустрії гостинності.

Далі...

     Савицька Н. Л., Чміль Г. Л., Джгуташвілі Н. М. Клієнт-орієнтоване управління в готельно-ресторанному бізнесі : монографія. Харків : Видавець Іванченко І. С. 2021. 209 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/905/1/Monografiya%20Savicka%20N.L.%2c%20Chmil%20G.L.%2c%20Dzhgutashvili%20N.M..pdf

У монографії обґрунтовано теоретичні засади, розроблено науково-методичні та практичні рекомендації щодо клієнт-орієнтованого управління закладами готельно-ресторанного бізнесу. Опрацьовано теоретичні засади сервісного менеджменту як концепції управління в готельній індустрії; узагальнено сучасні підходи та запропоновано клієнт-орієнтовану модель сервісного продукту готелю; обґрунтовано концептуальні засади управління клієнт-орієнтованістю готелю. Здійснено аналіз глобальних викликів та виявлено передумови формування клієнторієнтованістю сервісу; запропоновано науково-методичний інструментарій оцінювання рівня клієнт-орієнтованості готелю. Визначено особливості управління клієнтським досвідом та здійснено апробацію системи забезпечення клієнторієнтованості сервісу готелю.

Далі...

     Сало Я.М. Організація обслуговування населення на підприємствах харчування. Ресторанна справа : довідник офіціанта. Львів : Афіша, 2007. 327 c. URL: https://tourlib.net/books_ukr/salo.htm

У довіднику подано основні відомості для офіціантів, метрдотелів та керівників ресторанів і кафе щодо раціональної організації обслуговування. Автор врахував сучасний європейський досвід роботи підприємств харчування категорії «вища» та «люкс». Особлива увага звертається на техніку праці, психологію обслуговування, художньо-естетичне оздоблення банкетних столів, досконале знання товарознавства продовольчих товарів, кулінарії та відпрацювання технічних навичок в офіціантів.

 

Далі...

     Терещук Н. В. Методологічні основи розвитку сервісології в ресторанному господарстві. Інновації та технології в сфері послуг та харчування. 2021. № 1-2. С. 75-83. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/itsph_2021_1-2_11

Актуальність статті визначається тим, що в умовах постіндустріального розвитку інтенсивно розвивається сфера ресторанного обслуговування, з’явилися нові послуги і технології, а глобалізація сектора ресторанних послуг гостро ставить питання конкурентоспроможності українського сектора ресторанного обслуговування. Як галузь економіки, українське ресторанне обслуговування повинно все більше орієнтуватися на потреби та інтереси іноземних туристів і вітчизняних споживачів, вітчизняну економіку і суспільство. Публікація має на меті сприяти розвитку ресторанного обслуговування (ресторанології) для підвищення якості послуг в ресторанному бізнесі, що входить до складу сучасної економіки України. Формуються положення ресторанної сервісології (сервісології в ресторанній справі - ресторанології) як наукової основи проектування бізнесу і оцінки якості послуг в ресторанній справі, розвитку сфери сервісу в ресторанній справі, досліджуються і формуються теоретичні основи розвитку економіки і управління в сфері ресторанної справи в умовах глобалізації ринку такого роду послуг, розвитком сервісних та інформаційних технологій і комунікацій, досліджуються функціонально-декомпозиційні уявлення ресторанів (комплексів ресторанних послуг). Наукова теорія готельного обслуговування (готельна сервісологія) ще не сформована, недостатньо розвинена, не представлена науковою спільнотою і численними суб’єктами економіки і суспільством, що працюють над наданням готельних послуг і користуються послугами цієї сфери. В результаті багато актуальних питань розвитку сфери готельних послуг не можуть бути вирішені без теоретичного розуміння сутності сервісу і розвитку наукової теорії послуг (готельна сервісологія).

Далі...

    Чередниченко А. О., Калінін М. В. Якість надання послуг як ключовий фактор привабливості підприємств готельного господарства. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2016. Вип. 56. С. 68-73. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vetp_2016_56_11

В статті розглянуто актуальне питання якості надання послуг в готельному господарстві. Конкурентоспроможність підприємства готельного господарства залежить від якості наданих послуг. Якість готельних послуг можна оцінити лише в момент її надання, тому одним із ефективних способів моніторингу якості є опитування клієнтів шляхом заповнення анкети. На результатах якої приймаються рішення щодо поліпшення якості надання послуг в готелі.

 

Далі...

 

Попередній розділ

Наступний розділ

 

Пошук

Актуально!

УВАГА!

 

Пропонуємо ознайомитись с переліком ключових слів, пов'язнаних з Цілями сталого розвитку, які рекомендується використовувати при написанні статей для видань, що індексуються у БД Scopus. 

 

Дистанційна освіта

На Google-диску створено папку "Дистанційна освіта". Науково-педагогічні працівники і здобувачі вищої освіти мають можливість отримати повнотекстові електронні версії навчальної літератури, надіславши запит на електронну пошту бібліотеки library@mnau.edu.ua

Чеклісти для дотримання академічної доброчесності

Міжнародний проєкт Bridge підготував чеклісти з переліком дій, які допоможуть провести дослідження та оприлюднити їх результати у доброчесний спосіб. Ознайомитися з ними можна за посиланнями:

Чекліст для наукового керівника

Чекліст для магістранта й аспіранта

Безкоштовний сервіс для самоперевірки на плагіат

Duplichecker

Бібліографічний сервіс «Grafiati»

Розпочато співпрацю із сервісом автоматичного оформлення бібліографічних посилань «Grafiati».

Навігатор по веб-ресурсам для аспірантів та науковців

Навігатор по веб-ресурсам для аспірантів містить зібрання корисних Інтернет-ресурсів, що стосуються різних аспектів підготовки та захисту дисертацій, посилання на електронну бібліотеку авторефератів дисертацій, наукометричні бази даних та інші ресурси вільного доступу.

Оновлено "Рекомендації щодо оформлення текстового документа до видання"

Перевидання методичних рекомендацій "Оформлення текстового документа до видання" випущено у зв'язку з введенням в дію ДСТУ 3017:2015 «Інформація та документація. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять» та припиненням використання в Україні ББК і впровадження УДК (постанова Кабінету міністрів України від 22 березня 2017 р. № 177).

УВАГА!

Згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 22 березня 2017 року використання Бібліотечно-бібліографічної класифікації (ББК) припинено.

Перелік журналів, що індексуються у Scopus та Web of Science

Пропонуємо вашій увазі інформацію, яка може виявитися корисною при виборі науково-педагогічними працівниками журналу для публікації своїх результатів наукових досліджень.

Перелік наукових фахових видань України. Категорія «А» та «Б»

Реєстр наукових видань України

УВАГА! «Хижацькі» журнали!

Пропонуємо ознайомитися з рекомендаціями як розпізнати такі видавництва та запобігти публікаціям у них.

Перевірка наявності видання у базі Web of Science

Міжнародні наукові бази даних Web of Science та Scopus: використання у науковому та навчальному процесі

АКЦІЯ!

Бібліотека Миколаївського національного аграрного університету протягом року проводить доброчинні акції «Підтримай бібліотеку» та «Подаруй книгу бібліотеці»

Далі...

 

  © 2009-2018 Бібліотека МНАУ